Offroad Maraton: Na palubě dvoulitru Indruch Offroad teamu
Deštivý Maraton ve Vřesové pro mě měl tento rok nahořklou chuť. I když takový vychlazený hořký pivo já rád. Představoval jsem si excelentní řidičský zážitek, ale plány v týmu ArturX nevyšly podle mých přání, nepřipravili jsme auto a já (a moje ego) jsme se s tím chvilku srovnávali... Nakonec jsem se na závodech ujal reportážní a hlavně spolujezdecké role v týmu Indruch Offroad, soupeřícím o pohár v zajímavé kategorii do dvou litrů.
Přijel jsem do Vřesové do depa, čekalo mě blátivé peklo, protože ještě před chvílí slušně pršelo. Milovaného youngtimera Saaba nechávám před depem a jdu pěšo, potkávám milión známejch a kabooom! Největší a nejsrdnatější Offroadovou rodinu KB System Offroad Team, u nich jsem jako motorkář mohl začínat a měl ten nejlepší support a drahocenné rady od Vlasty Forejta, který je strůjcem tohoto úspěšného a historicky známého týmu.
Na botách mám dvacet tun bláta, dorážim k modré buggy Nissan GT a svědomitý Honza Indruch už s klukama lítá okolo auta, laboruje, diskutuje a řeší, aby byl připraven každý detail. Nesmí se nic podcenit, je před námi dlouhých a náročných 8 hodin v extrémních podmínkách propršeného povrchového dolu. Hned v zaváděcím kole měl Honza problém jeden prudký výjezd vyjet. Největší bahno ještě nebylo vyházený a strašně to klouzalo. Všichni jej na startu netrpělivě očekávali a nakonec se přeci jen vyškrábal, rychle se řítí na start. Mraky kluzkého bahna lítaj vzduchem a všichni offrouďáci tuší, že tohle bude opravdu mazec...
Po hodině závodního ježdění offroudové stroje překvapivě krouží. Honza Indruch v depu bleskově mění kolo kvůli defektu. Nejspíš prej vlítnul a opřel bokem pneumatiku moc do vyjeté koleje. Navíc to bylo bezdušové kolo, což není celkově na OFF moc vhodné. Po třech napínavých a už jen nepatrně propršených hodinách do toho lezu vedle Honzy. Je vidět s jakou jistotou svoje závodní auto řídí a já ze sedačky spolujezdce nasávám jeho skill a taky čtu trať, abych mu případně poradil vhodnou stopu. Tempo držíme super, ale po chvíli si Honza stěžuje na jízdní projev auta. Při nejbližší příležitosti zamíříme do bahnitého depa a obtížný defekt je zase tady. Náhradních kola jsou zatím ještě dvě, tak snad to vyjde. Několikrát nás v přicházející tmě předjíždí řvoucí CanAmy a velký auta. Tady v odlétajícím bahně zjišťuju opět důležitost stěračů a ostřikovačů. Eeeerrrrmmmm... prosvištíme bahnitou šikanou u startu a v tom momentu jsou ostřikovače ucpaný od bláta. Musíme jet celé dlouhé kolo takřka po slepu, hned míříme k technikům do depa. Jenže nikdo neví co s ostřikovači je, motorek jede, hadice jsou OK. Již zpocený, zablácený, ale nezdolné energie plný Honza Indruch dává pokyn „Jedeme dál!” Snad sportovním štěstím nebo nekonečnými otřesy namáhané karoserie ostřikovače ožívají a my úspěšně nabíráme rychlost a dojíždíme naší necelou tříhodinovku. Ale s příjezdem do depa nás ještě brutálně ohodila nekompromisně akcelerující buggyna a to přestávaj fachat i unavené stěrače. „Není čas!” Řve pilot Honza a odvážně přivazuje na stěrače obyčejný provaz, tahá ho do kokpitu úplně ve stylu Mr. Beana. Zní to fakt vtipně, ale zachránilo nás to, protože poškozený táhlo bychom opravovali příliš dlouho a tohle bylo „pic pic”... Kolega Zed se na místě spolujezdce a teď i automatického stěrače pořádně zapotil, dodrtili to s řídícím Tumpim až do konce borci a ještě hodinu před koncem se přetahovali o první místo.
Po jejich příjezdu do finiše obrovská radost, dali jsme to. Zůstali jsme ještě na prvním místě? Mazec... Studená sprcha přichází na nočním oficiálním vyhlášení, když jsme na stupni vítězů v naší kategorii do dvou litrů dostali pohár za druhé místo. Všichni na sebe podiveně civíme ale nakonec prostě neřešíme a gratulujeme vítězným ostravákům Wings Teamu s jejich stařičkou Suzuki Vitarou, která dá snad i výbuch atomovky. Respekt a to všem, kdo to v těchto extrémních podmínkách aspoň zkusili, protože kdo nezkusí, ten neví...
Jsou tři ráno a já s únavou, ale i radostí sedám do suchýho a voňavýho Saaba... to si pak unavený člověk toho luxusu ve formě teplý sprchy a měkký postele fakt váží... a z tý postele můžete sledovat záznam z Maratonu ve Vřesové na těchto televizních stanicích:
9. září Nova Sport 1 ve 21:05 hod.
10. září Nova Sport 1 v 15:55 hod.
11. září Nova Sport 1 ve 12:10 hod.
12. září Nova Sport 2 v 23:30 hod.
13. září Nova Sport 1 v 16:10 hod.
14. září Nova Sport 2 v 7:30 hod.
16. září Nova Sport 1 v 00:40 hod. a Nova Sport 1 v 11:35 hod.
17. září Nova Action v 3:40 hod.
19. září Nova Sport 2 v 11:35 hod. a Nova Sport 1 v 15:05 hod.
20. září Nova Sport 2 v 19:05 hod.
Pro Czech Offroad Zine váš akční střelec Jirka Wopat.